Paus i bloggandet bidde det visst...

Hej igen!!

Har haft några dagars bloggledigt...det har varit lite fullt upp...

Förra veckan var jag i Härnösand tisdag till torsdag och sen blev det helg med en massa aktiviteter så tiden har liksom runnit ifrån mig...ja så kan det bli...

I fredags var vi iallafall på kräftskiva hos Niclas syster med familj. Supermysigt och framförallt supergott!!! Tror vi blev allt som allt 15 personer eller nått sånt. Vi trotsade kylan och satt ute heeela långa kvällen och en bit in på natten. Drack gott och åt gott och för vissa blev det lite för mycket av det förstnämnda...nämner inga namn *skratt* Det var INTE jag vill jag bara poängtera =)



Meja och mamma myser i kylan *hjärta*

I lördags kom fredagens värdpar över till oss för en mysig och avslappnad kväll med god mat och soft ställning i soffan framför en bra film. Lite godis och annat gott kom också fram lagom till filmen ska tilläggas...med andra ord en perfekt lördagkväll =)

I söndags var det aktivitet här hemma...N la klart golvet i gästrummet och de hann även gjuta plattan till den fina flaggstång vi fått som ska pryda vår framsida...mysigt! Jag och Meja tillbringade dagen hos mamma och pappa och hälsade även på lillebror samt farmor och farfar en sväng.

I måndags blev gästrummet helt klart med golvlister och allt...jippi! =) Det är jättefint!! Lovar bilder snart! Det bjöds även på tacos här hemma så lillebror och mamma slöt upp och åt med oss. Mysigt mysigt!

Igår packade vi bilen och for upp till Ö-vik för att tillbringa en dag på Paradisbadet med Erika, Jocke och Alfred. Meja var lite avvaktande mot allt vatten till att börja med men efter att ha fyllt magen med lite lunch var allt genast mycket roligare. Vi åkte till och med den stora rutschkanan där man åker med gummiringar. N fram och jag och Meja bak i en dubbelring *skratt* Ja jag och N skrattade och tjoade men Meja stackaren skrek mest av obehag...det blev med andra ord bara en vända för henne i den. Lilla vännen! Efter att vi badat blev det naturligtvis den obligatoriska middagen på Max. Där anslöt även ett annat par som vi gick i samma föräldragrupp som när vi väntade våra små vildbattingar. Åsa och Peder kommer ursprunglien från Ö-vik så efter en tid i Sundsvall beslutade de sig för att flytta tillbaka. När vi meddelat att vi skulle upp till deras hemtrakter så bestämde vi att vi skulle ses en sväng. De kom då till Max med sin lilla sötnos Eliyah som har blivit så stooor sen jag såg honom sist...vilket var typ i mitten av december så det är klart att det hänt en del. Precis som med Meja som växt så det knakat under sommaren. Allt detta summerat så hade vi en kanondag!!!

Idag har jag pluggat...*pust, stånk och stön* Närå...det har gått riktigt bra faktiskt =) Å nu ska jag alldeles strax hämta mitt lilla hjärta på dagis. Sen ska vi åka ut till Birsta där vi ska möta upp mamma för en liten shoppingtur. Som jag nämnde tidigare har ju Meja växt väldigt mycket under sommaren så de flesta av hennes byxor är för korta. Så nu ska här handlas byxor i första hand men även tröjor och lite annat smått och gott till älsklingen. Skulle även behöva inhandla ett par nya skor till henne. Hmm...ja vi får se vad vi kommer hem med =)

Nee...dags att göra mig i ordning så jag hinner med mig...

Hejjåååå (som Meja skulle ha sagt *ler*)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0