Snorigt...

Happ happ happ...det sägs ju att när barnen börjar dagis så så hopar sig sjukdomarna. Meja har redan åkt på feber och förkylning...och inskolningen är inte ens klar än. Det började med lite snorig näsa imorse och efter att jag hämtat henne vid halv tre så var hon SÅ mammig. Ville bara vara i famnen hela tiden och snoret rann på lilla hjärtat. Vid middagen åt hon ganska bra men ögonen hängde och hon verkade loj. Efter att ha varit superspeedad (=övertrött) somnade hon pladask i min famn efter blöjbyte. Sen har hon vaknat flera gånger och jag kände att hon var jättevarm plus att hon har svårt att andas genom näsan. Fick hämta in en kudde från vår säng så hon kom lite högre med huvudet men det blev inte så mycket bättre av det så hon fick sova i min famn i soffan en stund. Nu ligger hon i sin säng igen så jag hoppas hon får sova hela natten. Inte roligt när barnen är sjuka...

Iallafall så har Meja varit ensam på dagis från 9.45 till 14.30 idag och det hade gått jättebra!!! När jag kom satt de och åt mellis och hon var så nöjd så =) Hon verkar trivas huuur bra som helst och det känns så skönt!! Personalen är verkligen supergullig så det känns otroligt tryggt att lämna henne där.

Nu sitter vi och myser i soffan och dricker vin. Svärmor är här och ska sova hos oss inatt. Vi har grillat kyckling och ätit en jättegod pastasallad till. Nu har godisskålen precis åkt fram...aja baja...ha ha...ja ja det är ju faktiskt fredag =)

Nu ska jag smyga tillbaka till tv:n =)

Ha en mysig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0